Obchodní podmínky
Obchodní podmínky pro nákup zboží prostřednictvím e-shopu dostupného na internetové adrese (URL): https://www.espejo.cz/, stanovené dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.
Prodávající:
David Teichmann
místem podnikání Na Vozovce 638/33, Olomouc, PSČ 779 00
IČO: 88146383
neplátce DPH
e-mail: info@espejo.cz
telefonní číslo: 724 033 973
Zapsaný v živnostenském rejstříku u Městského úřadu Olomouc.
Sp. značka: S-SMOL/115323/2016/OZIVN
(dále také jen „prodávající”)
- Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel (dále jen jako „zákazník“) prostřednictvím webových stránek dostupných na internetové adrese (URL): espejo.cz a dalších internetových služeb prodávajícího.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy sjednané na dálku (distančním způsobem) při nákupu zboží v e-shopu; princip uzavření kupní smlouvy je popsán níže. Odchylná ujednání v kupní smlouvě (tedy ve zvláštní objednávce či jiné sepsané kupní smlouvě) mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Webové stránky (e-shop) prodávajícího či jeho další on-line prezentace obsahují zejména seznam a popis nabízeného zboží a uvedení jeho cen, jakož i další okolnosti a informace o prodávajícím a jeho podnikatelské činnosti a obchodní nabídce.
- Pro účely těchto obchodních podmínek se má za to, že zákazník je obvykle v postavení spotřebitele a na vztah s prodávajícím se uplatní ujednání z.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Nicméně pokud uvede zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí zboží použít v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho smluvní vztah s poskytovatelem bude posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob; v takovém případě se na vztah prodávajícího a zákazníka – poskytovatele užijí ujednání o kupní smlouvě dle občanského zákoníku a ujednání o vztazích se spotřebitelem jsou vyloučena.
- Uzavření kupní smlouvy
- Smluvní vztah (uzavření kupní smlouvy) mezi prodávajícím a jeho zákazníky vzniká potvrzením objednávky učiněné v e-shopu prodávajícího (kdy k potvrzení objednávky dochází e-mailem).
- Pro objednání zboží zákazník provede příslušnou volbu obvykle na stránkách e-shopu, kde je uvedeno zboží, jeho popis a důležité vlastnosti, volba zvláštních požadavků zákazníka na zboží (dle které je zboží uzpůsobeno dle zákazníkových potřeb na jeho objednávku), jakož i cena a další údaje uváděné prodávajícím, jakož i fotografické či jiné grafické vyobrazení zboží apod.
- Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a distančním způsobem.
- Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy hradí zákazník. Prodávající upozorňuje zákazníky, že tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou běžně hradí zákazník za přístup k internetu; žádné další náklady za uzavření smlouvy na dálku nejsou prodávajícím zákazníkovi účtovány.
- V objednávce jsou obsaženy zejména tyto informace, které je pro její úspěšnou realizaci třeba zákazníkem vyplnit:
- a) Informace o nakupovaném zboží (které je zákazníkem označeno tlačítkem „Přidat do košíku“ či obdobně) a o možnostech úpravy zboží na míru zákazníka;
- b) Informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaný způsob doručení zboží;
- c) Jmenné a kontaktní údaje zákazníka pro zajištění komunikace, fakturace a doručení zboží.
- Objednávka je závazně vytvořena po stisknutí tlačítka „Objednat s povinností platby“ s důsledky povinnosti uhradit kupní cenu za objednané zboží.
- Prodávající potvrdí objednávku po jejím doručení e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu zadanou v objednávce. Součástí potvrzení objednávky je její shrnutí; k objednávce prodávající přiloží aktuální text obchodních podmínek závazných pro danou kupní smlouvu, která je uzavřena potvrzením objednávky.
- Prodávající si vyhrazuje možnost nepotvrdit objednávku, zejména z důvodů nedostupnosti zboží, objednání většího počtu zboží, než má prodávající k dispozici a podobně. O této skutečnosti bude prodávající kupujícího bezodkladně informovat a pokud to bude možné, sjedná s ním náhradní řešení dle domluvy se zákazníkem.
- V případě, že nastane shora uvedený důvod, pro který nemůžeme prodávající objednávku potvrdit, může zákazníka kontaktovat s nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník tuto novou nabídku potvrdí.
- Prodávající si vyhrazuje právo že v případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, není povinen zákazníkovi zboží dodat, a to ani v případě, že již obdržel potvrzení objednávky. V takovém případě bude prodávající zákazníka bezodkladně kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce se správnou cenou zboží. Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník tuto novou nabídku potvrdí.
- V okamžiku uzavření smlouvy vzniká zákazníkovi závazek k zaplacení celkové ceny.
- Prodávající umožňuje zákazníkovi v rámci jeho e-shopu zřídit uživatelský účet (registrace zákazníka). V takovém případě může učinit objednávku zákazník prostřednictvím tohoto svého účtu. Způsob tvorby objednávky a princip uzavření kupní smlouvy je však totožný, jak je popsáno shora.
- Prodávající není povinen přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se sjednává pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy prodávajícího, jemu spřízněných osob či tyto obchodní podmínky (jedná se zejména o osoby, které činí opakovaně objednávky bez jejich úhrady, nepřebírají doručované zboží a podobné jednání způsobující prodávajícímu škodu).
III. Cenové a platební podmínky
- Pro účely těchto obchodních podmínek je jako „cena“ označována finanční částka, kterou zákazník hradí za zboží. Cena je vždy uvedena v e-shopu u zboží, v rámci objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě).
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou zákazník hradí za doručení zboží. V ceně za dopravu je také zahrnuta cena za zabalení zboží či jinak zpoplatněné dodání zboží. Cena za dopravu je uvedena v rámci objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě).
- Celková cena je součet ceny a ceny za dopravu. Celková cena je uvedena ve shrnutí objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě). Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na celkovou cenu;
- Úhradu celkové ceny je možné provést následujícím způsobem:
- a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby prodávající zašle zákazníkovi v rámci potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 7 dnů;
- b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes důvěryhodné poskytovatele řešení platebních metod na internetu prostřednictvím zabezpečených plateb. V takovém případě se platba řídí podmínkami poskytovatele této platební brány. V případě platby kartou online je celková cena splatná do 2 dnů;
- Prodávající vystaví fakturu v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a zašle ji na e-mailovou adresu zákazníka. Faktura je také dostupná v uživatelském účtu, pokud si jej zákazník zřídil.
- V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
- Výhrada vlastnictví
- Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka až po úplné úhradě celkové ceny za zboží a jeho faktickém převzetí.
- Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
- Zboží bude zákazníkovi doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž možnosti doručení jsou uvedeny na stránkách Prodávajícího (obvykle jde o kurýrní či paletovou přepravu).
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Prodávající neumožňuje doručení zboží do zahraničí.
- Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení bude prodávajícím zákazníkovi sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
- Při převzetí zboží od dopravce je povinnost zákazníka prohlédnout si a zkontrolovat neporušenost obalu zboží. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností zákazníka zboží od dopravce převzít. V případě mechanického poškození obalu, je zákazník povinen zboží otevřít a zkontrolovat jeho stav za přítomnosti dopravce. V případě zjištění poškozeného zboží je pak zákazník povinen vyhotovit záznam a nechat si ho potvrdit dopravcem. Dále je zákazník v takovém případě povinen o této skutečnosti
vyrozumět prodávajícího. Podepsáním přepravního listu přepravci zákazník souhlasí s převzetím zboží a potvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené. Pozdější reklamace této skutečnosti nebudou uznány.
- V případě, kdy zákazník nepřevezme zboží s výjimkou případu shora uvedeného v bodě V. 4, považuje se tato skutečnost za podstatné porušení kupní smlouvy. Nejedná se o jednání, které by bylo možné vykládat jako odstoupení od kupní smlouvy způsobem dle občanského zákoníku a dle těchto obchodních podmínek. V takovém případě je však jako důsledek jednání zákazníka oprávněn od kupní smlouvy odstoupit prodávající z důvodu podstatného porušení smlouvy zákazníkem. Odstoupení je účinné v den jeho doručení zákazníkovi. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud prodávajícímu vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na straně prodávajícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je povinností nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené, jakož i vzniklou škodu z titulu zbytečně hrazené ceny za doruční. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle prodávající na e-mailovou adresu zákazníka a jsou splatné ve lhůtě 7 dnů od odeslání e-mailu.
- Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka v okamžiku jeho převzetí. V případě, kdy zboží zákazník nepřevezme, s výjimkou případů dle čl.V.4 těchto podmínek, nebezpečí škody na zboží na zákazníka přechází v okamžiku, kdy měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro účely tohoto ujednání znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží zákazník.
- V případě, že zboží nebylo v e-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude prodávající informovat v případě:
- a) mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž zákazníkovi vždy sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné zboží vůbec dodat;
- b) prodlení s dodáním zboží od dodavatele, přičemž vždy zákazníkovi sdělí novou očekávanou dobu dodání.
- V případě, že prodávající nebude schopen zboží zákazníkovi dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, je zákazník i prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V případě, že již zákazník uhradil cenu zboží, prodávající mu ji bezodkladně vrátí. V případě odstoupení od smlouvy dle tohoto odstavce nevzniká žádné ze smluvních stran nárok na náhradu újmy.
- Práva z vadného plnění
- Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží na zákazníka je zboží bez vad, zejména pak, že:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil a je vhodná pro účely, které byly u popisu zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto typu obvyklé,
- c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
- d) má vlastnosti, které byly uvedeny u popisu zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat, případně takové, které byly mezi prodávajícím a zákazníkem dohodnuty;
- e) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
- f) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
- g) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
- h) není zatíženo právy třetích stran.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII.1, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat), a to zejména zasláním e-mailu či dopisu na sídlo prodávajícího uvedené na webových stránkách či osobně v provozovně prodávajícího, pokud prodávající takovou provozovnu zřídil, případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.
- Zákazník je povinen vadu vytknout bezodkladně, a zboží prodávajícímu předá, případně s ním naloží dle pokynů prodávajícího, tak, aby vada mohla být řádně přezkoumána. Při uplatnění práva z vadného plnění zákazník zvolí, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu prodávajícího (s přihlédnutím k případným zákonným výjimkám) změnit. V případě, že si zákazník nezvolí řešení vady, má práva uvedená v čl. VI.5 níže i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy. Prodávající výslovně informuje zákazníka, že zákon stanovuje, že v případě, zvolí-li dodání nové věci, avšak jedná se o vadu jednoduše odstranitelnou, je prodávající oprávněn věc namísto výměny za novou opravit. Prodávající dále výslovně informuje zákazníka, že soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má zákazník následující práva:
- a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
- b) na odstranění vady opravou zboží;
- c) na přiměřenou slevu z ceny;
- d) na odstoupení od kupní smlouvy.
- V případě, že zákazník zvolí vyřešení dle bodů a) nebo b) a prodávající vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo sdělí zákazníkovi, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má zákazník práva dle bodů c) a d) čl. VI. 5, i když je v rámci reklamace původně nepožadoval. Zároveň pokud zákazník zvolí odstranění vady opravou zboží a prodávající v průběhu reklamačního řízení zjistí, že se jedná o vadu neopravitelnou, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi, který má právo zvolit si jiný způsob odstranění vady.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:
- a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
- b) na odstranění vady opravou zboží;
- c) na přiměřenou slevu z ceny.
- Pokud však prodávající vadu neodstraní včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká zákazníkovi právo od kupní smlouvy odstoupit. Dále je zákazník oprávněn od kupní smlouvy odstoupit také v případě, kdy nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě zboží nebo při větším počtu vad zboží.
- V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže zákazník odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
- a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
- b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady;
- c) nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním nebo opomenutím zákazníka;
- d) došlo-li na straně zákazníka před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností zákazníka vrátit tu část zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě nebude zákazníkovi vrácena část ceny odpovídající jeho prospěchu z užití části zboží.
- Do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace prodávající na e-mailovou adresu zákazníka potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. V případě osobního uplatnění reklamace prodávající vydá zákazníkovi písemné potvrzení o jejím přijetí, ve kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Reklamaci vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě (nikoliv jednostranně) prodloužena, v takovém případě však prodávající 30. den od obdržení reklamace vyrozumí zákazníka e-mailem o průběhu reklamačního řízení. Pokud lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, je zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy.
- O vyřízení reklamace prodávající bude zákazníka informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží zákazníkovi také náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je zákazník povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností zákazníka původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však nese prodávající.
- V případě, že nejde o spotřebitele, ale o podnikatele, je zákazník povinen oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.
- V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. V období 12. – 24. měsíc od převzetí zboží důkazní břemeno spočívající v tom, zda se jednalo o vadu zboží vyskytující se od počátku, nese zákazník. Při koupi použité věci mohou strany zkrátit tuto dobu pro uplatnění vad až na jeden rok.
- Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
- a) zboží, které je prodávané za nižší cenu, na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- b) opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
- c) použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo v okamžiku převzetí.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání
VII. Odstoupení od smlouvy
- K odstoupení od smlouvy může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních těchto podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena, či z důvodů výslovně stanovených občanským zákoníkem.
- V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení zboží. V případě, že je předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního druhu či části zboží, a v případě, že byla uzavřena smlouva na opakovanou a pravidelnou dodávku zboží, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
- Od smlouvy může zákazník odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů prodávajícího).
- Zákazník jako spotřebitel však nemůže od smlouvy odstoupit v zákonem stanovených případech, zejména u následujícího:
- a) Zboží upravené podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu (Prodávající informuje zákazníka, že s ohledem na charakter zboží jde v e-shopu prodávajícího o zboží upravené na přání zákazníka dle jeho individuálních potřeb, a proto je třeba, aby si zákazník byl této skutečnosti vědom a zboží vybral přesně podle svých potřeb a byl si vědom této výjimky z možnosti odstoupení od smlouvy.);
- b) Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
- c) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
- Lhůta k odstoupení dle čl. VII.2 těchto podmínek se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu odešle zákazník prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
- V případě odstoupení od smlouvy prodávající vrátí zákazníkovi cenu nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než dojde k vrácení zboží či než prokázání, že došlo k jeho zaslání zpět prodávajícímu. Zboží je zákazník povinen zaslat prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu zboží včetně ceny za dopravu, s tím, že je prodávající povinen vrátit cenu odpovídající nejnižší ceně z volby možností dopravy zboží v době, kdy zákazník zboží objednal (možnost odběru zdarma se nezohledňuje).
- Zboží je nutné vrátit čisté, nepoškozené a včetně originálního obalu. Zákazník odpovídá za škodu v případech, kdy bude zboží poškozeno v důsledku jeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, jakož i za jeho nadměrné opotřebení nad rámec běžného vyzkoušení zboží. Způsobenou škodu v takovém případě prodávající vyúčtuje poté, co bude zboží vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. Prodávající je oprávněn pohledávku z titulu takovýchto nákladů či způsobené škody započíst na pohledávku zákazníka na vrácení ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než dodáme zboží zákazníkovi, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Dále je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že zákazník uvedl v objednávce nebo při registraci do uživatelského účtu záměrně nesprávné informace.
- Prodávající je oprávněn, v případě, že zákazník nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, od smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- Řešení sporů se spotřebiteli
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy uvedené v hlavičce těchto obchodních podmínek či na webu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na e-mailovou adresu zákazníka.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odrje možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky. Dále je možné využít Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, které je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Závěrečná ustanovení
- Prodávající není ve vztahu k zákazníkům vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Prodávající je vykonavatelem autorských práv k webovým stránkám, zejména k jejich obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez písemného souhlasu prodávajícího.
- Zákazník nesmí při využívání webových stránek a e-shopu prodávajícího používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové stránky a e-shop a užívat je takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody (dodatků) sjednaných mezi prodávajícím a zákazníkem.
- Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.O změně bude zákazník informován e-mailem v případě, že má vytvořený uživatelský účet, jinak změna obchodních podmínek nabývá účinnosti jejím vyvěšením (či vyvěšením nového úplného znění obchodních podmínek) na webových stránkách prodávajícího.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsou obě smluvní strany oprávněny od smlouvy z takového důvodu odstoupit.
- Prodávající v rámci své internetové prezentace používá recenze skutečných zákazníků, které od těchto zákazníků získal buďto na základě jejich spontánních písemných reakcí nebo na vyžádání po zakoupení zboží. Pro získání recenze oslovuje prodávající vždy konkrétní (platící) zákazníky. Recenze nejsou upravovány, pouze si prodávající vyhrazuje právo je z redakčních důvodů zkrátit nebo upravit gramatické nebo stylistické chyby. Pokud prodávající v rámci své internetové prezentace používá recenze získané i z jiných zdrojů (zejména z portálů typu Heuréka, Seznam Zboží a podobně), zavazuje se vždy takovouto skutečnost na své stránky k těmto recenzím uvést, s tím, že takovéto recenze prodávající neověřuje.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy, nicméně zákazník je oprávněn tyto úkony provést i jinou formou, použití formulářů není pro zákazníky závazné.
- Smlouva včetně podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávajícího, není však volně a běžně přístupná a podléhá zásadám ochrany osobních údajů.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1. 4. 2025.